Jest pierwszym w Polsce praktycznym podręcznikiem, który w szczery, daleki od idealizowania i naiwności sposób opisuje problemy z zarządzaniem w warunkach instytucji publicznych w naszym kraju. Książka zawiera ponad 250 porad i podpowiedzi, które mogą poprawić zarządzanie tak, by stało się efektywne i skuteczne. Można je wykorzystać zarówno w urzędach administracji samorządowej, urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.
Książka pt. „Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania” to pozycja z której skorzystało już tysiące dyrektorów, naczelników i kierowników różnego szczebla polskich instytucji publicznych. Na jej podstawie przeprowadziłem setki szkoleń dla kadry kierowniczej polskich urzędów m.in. Kancelarii Prezydenta RP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

To książka, w której NIE ma:
- bardzo skomplikowanych teorii i narzędzi zarządzania (bo zazwyczaj najlepsze są proste rozwiązania),
- przykładów z sektora biznesowego lub książek zachodnich (bo zazwyczaj nijak mają się one do naszych realiów).
Z drugiej strony pozycja ta uświadamia, jak niewiele trzeba, żeby być skutecznym menedżerem. Powinni ją przeczytać wszyscy szefowie i wszyscy kierownicy z polskich instytucji publicznych. Dobrze mieć ją stale na biurku i co dzień do niej wracać!
W książce opisano następujące zagadnienia:
- Niezbędne kompetencje kierownika w instytucji publicznej
- Planowanie i zarządzanie przez cele
- Organizowanie pracy i delegowanie
- Kierowanie i motywowanie
- Przywództwo i odwaga kierownicza
- Nadzorowanie
- Rozliczanie
- Budowanie zespołu
- Ocenianie
- Komunikowanie w zespole
- Rekrutowanie i wprowadzanie nowych pracowników
- Szkolenie i rozwijanie podwładnych
Patronat medialny nad książką: Związek Miast Polskich, Serwis Publiczni.pl, Miesięcznik Personel i Zarządzanie oraz Serwis Administracyjno-Samorządowy.